🐟ویژگی های اصلی:

دارای گوشت لذیذ و نرم

میزان بوی مطلوب

میزان سیخ و ضایعات کم

تقویت و بهبود قلب

منبع ویتامین های A و D و B12

تقویت و بهبود پوست و بینایی

تقویت و بهبود بینایی و قلب

🐟خصوصیات ماهی گالیت

ماهی گالیت با نام انگلیسی Common dolfin fish و نام علمی Coryphaena hippurus شناخته میشود اما به ماهی گالیت شهرت دارد . ماهی گالیت به عنوان یک وعده غذایی سالم و سرشار از پروتئین، دارای خواص بسیاری است که میبایست در رژیم غذایی ما لزوما قرار داده شود. ماهی گالیت یکی دیگر از ماهیان محبوب خلیج فارس میباشد و ماننده ماهیان دیگر دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است . و اکثر ترکیبات مورد نیاز برای سلامت بدن را در خود دارا است . گوشت ماهی گالیت ، لطیف و سفید. میزان خار و استخوان ان بسیار کم و به راحتی جدا می شود . گالیت سرشار از کلسیم، ویتامین های A و D و ویتامین B12 می‌‌باشد . همچنین ماهی گالیت حاوی مقدار مناسبی آهن بوده که برای درمان کم‌‌خونی بسیار مهم است. گوشت این ماهی به دلیل دارابودن ویتامین‌‌ها و مواد معدنی ضروری بدن جهت تقویت و سلامت پوست و مو کارآمد و موثر می‌‌باشد. گالیت منبع غنی از ویتامین A است که مصرف آن به خوبی بینایی را بهبود بخشیده و به دلیل دارابودن اسیدهای چرب امگا3 گردش خون و قلب را نیز تقویت می‌‌کند. 

 

 

 

🍜روش طبخ ماهی گالیت

ماهی گالیت را میتوان به روش های مختلفی درست کرد اما این ماهی طبع سردی دارد پیشنهاد ما برای پخت این ماهی سرخ کردن همراه با چاشنی های گرم مانند سرکه، سیر و آب نارنج و ... می باشد.

🐟ظاهر ماهی گالیت

انداره طول ماهی گالیت به ۲۰۰ سانتی‌متر و ارتفاع بدن آن کمتر از ۲۵٪طول استاندارد است میرسد ماهی گالیت دارای بدنی کشیده و فشرده بوده و دندان‌ها بر روی فک‌‌ها قرار گرفته‌اند و ماهی گالیت دارای باله پشتی از بالای چشم تا باله دمی کشیده شده است. ماهی گالیت دارای رنگ‌‌بندی بسیار جالبی است و به طور معمول رنگ روشن، آبی، سبز و طلایی دیده می‌‌شود

 

🐟روش صید ماهی گالیت

سید ماهی گالیت مختلف میباشد اما مرسوم ترین روش صید قلاب طویل ،قلاب خزنده تور گوشگیر شناور میباشد .

🐟زیستگاه ماهی گالیت

این در سایر نقاط جهان در دریاهای گرمسیری و نیمه گرمسیری پراکنش دارد. ماهی گالیت در سراسر آبهای خلیج فارس و دریای عمان و چابهار تا به طرف اقیانوس هند پراکنده می باشد و اقیانوس اطلس غربی (دریای خلیج مکزیک و کاریبه) و اقیانوس اطلس شرقی (جزایر قناری تا آنگولا)؛ در مدیترانه و از شمال غربی اسپانیا به سمت جنوب زیست می‌‌کند گمان میرود این ماهی بیشتر در اقیانوس هند یافت می شود ، به این دلیل این ماهی تخمگذار است و همیشه در آبهای دور از ساحل تخم ریزی می کند.